Kantar TNS Global offices

A Kantar Hoffmann kutatási partnerként támogatja a WWF céljait.
Kantar Hoffmann supports WWF goals in research partnership.

A parfüm öltöztet?

A parfümhasználat szinte egyidős az emberiség történetével. Az illatos anyagok tudatos használata először a vallásos szertartásokban, illetve az orvoslásban jelent meg. Az Istenek tiszteletére a régi vallások képviselői fűszeres, illatos anyagokat égettek. Az orvoslásban pedig az intenzív, erőteljes illatok védelmet nyújtottak a különböző fertőzések ellen.

A parfüm történetének van magyar vonatkozása is.  Az első európai, alkohol bázisú parfümöt királynévíznek vagy magyar víznek (franciául: eau de Hongrie vagy eau de la Reine de Hongrie) hívták. A 14. században készült, egész Európát meghódító parfüm – amelynek eredeti receptje mára már elveszett, a későbbiek szerint pedig főként rozmaringot és kakukkfüvet tartalmazott – a hagyomány szerint Károly Róbert magyar király lengyel felesége, Erzsébet királyné parancsára készült.

A XIX század végétől beszélhetünk a parfümök tömeggyártásáról és ezzel a parfüm egyre nagyobb célcsoportot elért.

Napjainkban a parfüm része a személyes megjelenésünknek. A TGI Fogyasztói adatbázis alapján a 15-75 év közötti lakosság fele használ rendszeresen parfümöt. A nők körében 60%-os ez a részarány, a férfiak körében közel 40%. A 15-34 év közötti budapesti egyedülálló nők 80%-a használja ezt különleges és egyedi megjelenést biztosító kozmetikai terméket.

« Vissza

Írjon nekünk!
 

Perjés Tamás

+36 20 214 7466
 


tamas.perjes@kantar-hoffmann.hu

WDBA2

WDBA2A teljes TGI adatbázis a WDBA2 nevű szoftveren keresztül érhető el. Lehetőség van arra is, hogy igény esetén részelemzéseket készítsünk az adatokból.

Tovább »

TGI szegmentációk

A TGI fogyasztási státusz háztartási státuszt mér, azaz a háztartás minden tagját egyazon csoportba sorolja be a háztartás főkeresőjének jellemzői a háztartás jövedelmi és vagyoni helyzete alapján.

Tovább »