Kantar TNS Global offices

A Kantar Hoffmann kutatási partnerként támogatja a WWF céljait.
Kantar Hoffmann supports WWF goals in research partnership.

Mozi, mozi, mozi!

Véget ért a nyár, lassan a beltéri szórakozási lehetőségek kerülnek előtérbe. Például a mozi.

Mozival elsősorban a nagyobb városokban találkozhatunk, így nem meglepő, amikor azt látjuk, hogy míg a budapestiek 41, addig a falvakban élők alig 24 százaléka járt moziban az elmúlt egy év során. A közönséget jellemzően a fiatal, 20-as, 30-as éveiben járó gyermektelenek alkotják. Az első gyermek születésével a szabad esték megcsappanása ugyanis nem kedvez a mozihoz hasonló programokra való eljutásnak.

ART mozikat leginkább a 30-as függetlenek látogatnak (moziba járók 9%-a), a többség (moziba járók 74%-a) a mulitplexeket részesíti előnyben. A 3D technológia létjogosultsága megkérdőjelezhetelen: a mozibajárók mintegy 40 százaléka látott térhatású filmet az elmúlt 12 hónap során. A 4DX és IMAX ugyanakkor még kevéssé elterjedt – feltehetően az ilyen típusú mozijegyek magas ára és a technológia korlátozott elérhetősége miatt is.

Összességében a kaland- vagy akciófilmeket (25%) illetve a vígjátékokat (21%) kedvelik leginkább a nézők. Ugyanakkor vannak olyan életszakaszok, amikor kisgyerekes szülőként a felnőttek is legfeljebb rajz- és mesefilmekre jutnak el. A romantikus filmekkel pedig inkább az idősebbeket lehet a mozikba csábítani.

« Vissza

Írjon nekünk!
 

Perjés Tamás

+36 20 214 7466
 


tamas.perjes@kantar-hoffmann.hu

WDBA2

WDBA2A teljes TGI adatbázis a WDBA2 nevű szoftveren keresztül érhető el. Lehetőség van arra is, hogy igény esetén részelemzéseket készítsünk az adatokból.

Tovább »

TGI szegmentációk

A TGI fogyasztási státusz háztartási státuszt mér, azaz a háztartás minden tagját egyazon csoportba sorolja be a háztartás főkeresőjének jellemzői a háztartás jövedelmi és vagyoni helyzete alapján.

Tovább »